Gluténmentes süti-keksz recept

Amikor megláttam a Női Lapozón ezt a puding keksz receptet, azonnal tudtam, hogy ezt el kell készítenem. Főleg azért, mert számomra undi ízű pudingból bevásároltam, és szerettem volna kevésbé undi ízben elfogyasztani.

pudingpor-suti-glutenmentes-kakao

Hozzávalók (egy tepsire valót csináltam, mindenből tessék odaérteni a gluténmenteset – gluténmentes kakaópor, gluténmentes pudingport, stb…):

  • 125 g szobahőmérsékletű margarin
  • 50 g porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 125 g gluténmentes sütemény lisztkeverék (45 g cirokliszt, 40 g rizsliszt, 40 g tápiókaliszt)
  • 1 csomag pudingpor
  • 1 ek holland kakaópor
  • még 10 g liszt a nyújtáshoz (nekem a cirokliszt vált be a legjobban)

A kakaópor kivételével mindent jól összedolgozunk. Kettéválasztjuk a tésztát, és az egyik felet összedolgozzuk a kakaóporral.

A tepsit kibéleljük sütőpapírral, és kis, 2 cm átmérőjű gombócokat helyezünk rá, 3 centi távolságra egymástól. Villával lenyomjuk őket.

180 fokon 15 percig sütöttem, de tűpróbával ellenőriztem, hogy jó-e már a sütemény.

Megjegyzés: nekem a kakaóporos süti jobban tetszett, már-már Győri Édes jellege volt – kemény, de kellemes, rágható. A sima pudingporos sütemény nem száradt ki annyira a sütőben, ezért a margarin íze, lágysága dominált (aki kezd megcsömörleni a margarintól, az olvasson tovább!). Ha kekszesebb, száraz süteményt szeretnénk, akkor mindenképpen tegyünk hozzá egy evőkanál kakaóport, vagy kevesebb margarint használjunk fel kikeveréskor, hogy a tészta szárazabb maradjon sütés előtt (100 g margarinnal lehet kísérletezni, vagy amennyire megengedi a pudingporunk mennyisége).

Forrás: http://noilapozo.blogspot.hu/2014/09/segitseg-vendegek-jonnek-1.html .

Vélemény, hozzászólás?

