Lehet még jobb? Jófogás Találkozási Pont & hirdetési oldal vélemény

Mint tudjátok, elég sok helyen hirdetem a családi napköziből megmaradt, sosem használt kreatív és foglalkozásvezetős dolgaimat, kisebb-nagyobb sikerrel. Tudom, hogy ez sokaknak nem tetszik a mostani Facebook oldalamon, de most nem is erről szólnék, hanem arról, hogy milyen szerintem a Jófogás Déli pályaudvar melletti átvételi pontja, amely gyakorlatilag minden várakozásomat felülmúlta.

https://pbs.twimg.com/media/BfqTU3UCEAApvON.jpg

Mi a tapasztalatom a Jófogás Átvételi Ponttal? Röviden: csupa-csupa pozitív! Három emberrel beszéltem meg találkozót, mindhárman el is jöttek, mindenki kapott ajándékot, még én is! Volt finom Tchibo kávé, áram a kütyük kipróbálásához, tablet és ingyen internetezési lehetőség a várakozás időtartamára, és nagyon kedves, barátságos hangulat volt. Hihetetlenül innovatív ez az ötlet, egészen más, mint amihez hozzászoktam vevőbarátság szempontjából (még a boltokban is csúnyán néznek, ha kipróbál valamit az ember, itt meg egy egész üzletet csináltak, hogy a vevők kipróbálhassák, amit megvesznek egy apróhirdetési oldalon, és segítenek is a munkatársak ebben a folyamatban).

A Jófogás megteremtette a kulturált használt termék-vásárlás Mekkáját, nem kell többé a metrómegállóban dideregni, és nem kell fel-alá rohangálni wifiért, hogy tudjuk intézni az ügyeinket, amíg várakozunk. Sőt nem kell elmenni olyan boltokba sem, ahol kibérelni lehet vitrint vagy polcot, hanem teljesen ingyen van itt ez az átadási lehetőség. Teljesen jó.

Aki gyermekkel jött, az is kellemes tapasztalattal gazdagodott, mert a gyerekeknek ez egy bolti vásárlás-érzést ad, és nem olyan az üzletelés, mint mikor egy zacskóban átveszed a Valamit egy vaknak álcázott koldus kántálásával aláfestve a kék metró aluljárójában.

Tehát eddig minden tuti, ám jöjjön a negatív rész: Jófogáson eladni, kizárólag a Jófogáson hirdetve nagyon nehéz! Kevés kategóriában tolonganak a termékek, nehezen szétválogatható formában. Szerintem rengeteg jó szolgáltatást nyújt a Jófogás a vevőknek és zseniálisan marketingeznek, de ugyanazokra a termékekre OLX-en gyakrabban volt kapás, és ez valószínűleg azért van, mert sokkal átláthatóbb a rendszerük.

Amit szerintem a Jófogásnak érdemes lenne megfontolnia, hogy mindenkinek a legjobb legyen, az szerintem a következő néhány dolog (mert használtan is igyekszik jót, jó áron venni az ember, csak most nem egyszerű):

  • nehezen megtalálható a Délinél a Találkozási Pont jelenleg, több kép kellene róla (vö. a Móriczon nagyon szembeötlő helyen van, és a képeken is egyértelműbben látható, hol kell keresni). Az Alkotás út 1-es száma alatt hosszú az üzletsor, és az interneten nincs fent kép az épületről szemből, a környező üzletekről (legalábbis nem szúrja ki az ember szemét a helyszín oldalán). A megnyitón lufival ki volt rakva a kirakat, ahogy utólag láttam a képeken, de nem találtam meg időben a galériát és promóciós videót, hogy egyszerűen odataláljak az üzlethez a gyógyszertár és a kínai büfé között. Szóval ha először jártok ott, akkor a Déli villamosos aluljárójából balra menjetek a lépcsőn fel, és nézzétek a kirakatokat bőszen!
  • a Jófogást a keresési feltételek bővítésével lehetne igazán különlegessé tenni. Jelenleg sajnos nem lehet könnyen szűrni, hogy pontosan mennyibe kerüljön egy termék, pontosan milyen állapotban legyen. Szerintem a keresés fejlesztésével az OLX-et agyonverhetnék a piaci versenyben, mert az OLX-en is csak annyit írnak egy-egy termékről, hogy a termék új-e vagy használt.
    Ha például csak bontott a termék, esetleg karcos és hibátlan, vagy ha teljesen totálkáros, azt nem lehet jelenleg kiszűrni, csak elmélyülten olvasgatva a hirdetés szövegét (az OLX-en sem!). Ez nagyon fontos lenne pedig, hiszen a használtnak és az újnak is vannak fokozatai. Ugyanez igaz arra, hogy garanciális-e valami. A szövegbe ajánlott beleírni, de ha be lehetne jelölni, mint a régi expresszes hirdetésekben, az rengeteget segítene az eladóknak és a vevőknek is. A szöveges keresés nem jellemző, és sokszor nincs elég információ a termékről, ha van, nem biztos, hogy arra keres rá az érdeklődő szó szerint (pl. előfordulhat, hogy garanciális, garanciával, garis, jótállás kerül a hirdetés szövegébe – ezekre nem lehet rákeresni egy kattintással… még?).
  • nehézkessé tették az üzenőrendszert, és bizonytalan a másik ember kiléte. Nagyon nehéz utánanézni az eladónak vagy a vevőnek, hogy csak egy tetszőleges név van ott. Az OLX-en lehet látni az emailcím egy részét, is lenyomozhatóbb az, akivel üzenetet váltunk.
    Az üzenőfelület is elég bonyolulttá vált a fejlesztések során, így gyengébb hardverű készülékekről nem könnyen kezelhető.

Ti szoktatok eladni/venni? Nektek mi hiányzik a Jófogásról?

Kíváncsian várom a véleményeteket!

Amy

Reklámok

1 hozzászólás a következőhöz: “Lehet még jobb? Jófogás Találkozási Pont & hirdetési oldal vélemény

  1. Visszajelzés: Ünnep utáni “megtisztulás” a Jófogással | Csanavarázs - Öko-Eko & $$$ Megoldások

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s