Álompuha gluténmentes szendvicske muffin formában

Amióta gluténmentesen étkezem, imádok kísérletezni a kelttészták textúrájával. Szerintem a legborzasztóbb minden közül az tud lenni, amikor fojtogató, száraz, szétmállós egy gluténmentes kenyér. Ezért az alábbi receptet szeretném ajánlani mindenkinek, aki könnyű, puha, gluténmentes (mini) zsemlére vágyik. Mivel nagyon lágy, csak formában érdemes megsütni. Lenyűgözően ízletes és rugalmas recept, az íze a Te választásodon múlik! 🙂

IMG00194-20150123-2058Hozzávalók 6 kosaras muffin sütőhöz:

  • kb. 90 gramm gluténmentes kenyérliszt vagy általános liszt (én használtam már Schär Mix It liszttel és saját keverékkel is – a saját keverékhez hozzáadtam 2 tk útifűmaghéjat a guargumi és xantángumi pótlására)
  • 7 g friss élesztő
  • 100 ml meleg víz
  • 1/2 tk cukor
  • 1/2 tk só
  • 1 ek lenmagliszt
  • 1 ek hajdinaliszt (helyette kölesliszt, borsóliszt/babliszt is jöhet. A hajdina ad egy különleges ízt az egész tésztának, ezért egyszer mindenképpen érdemes kipróbálni az eredeti receptet.)
  • 1 ek olívaolaj + további 1/2 tk olaj muffinonként (kókuszolajat nem ajánlom ebből a célból, mert gumi lesz a tészta tőle)
  • muffinforma, kanál vagy villa

Elkészítés:

  1. Futtassuk fel az élesztőt a cukorral 100 ml langyos vízben.
  2. Adjuk hozzá a liszteket, az olajat és a sót.
  3. Dolgozzuk el kanállal vagy villával addig, amíg már egy enyhén ragadós gombóccá válik.
  4. Hagyjuk kelni félórát.
  5. Melegítsük elő a sütőt. (5-ös fokozatot használtam)
  6. Tegyünk a formákba 1-1 adag olívaolajat, formázzunk gombócot a tésztácskákból, és a formában hempergessük meg őket, hogy minden oldalukra juttassunk olajat.
  7. Tegyük a meleg tűzhelyre 10-15 percre a muffinsütőt, hogy még picit keljenek a pogácsaszerű falatkák.
  8. 8-12 perc alatt átsül. Tűpróbával érdemes ellenőrizni. Ha picit nyersnek tűnik 12 perc után is a tészta, akkor is nyugodtan ki lehet venni, mert az oldala már valószínűleg jól átsült, és további sütéssel megégne.
  9. Hagyd kicsit hűlni, mert tapasztalatom szerint akkor még jobban megszívja magát, és ezáltal sokkal puhább lesz, mint frissen-forrón.
  10. Kész is a gluténmentes muffinsütős mini zsömle!

Bátran lehet az adagot többszörösére növelni az arányok megtartásával. Korábban elkészítettem ebből a tésztából “zsemlécskéket” is őzgerinc formában (azt a formát olívaolajjal kentem be sütés előtt, és arra szitáltam rizslisztet).

Tudjátok, mi a legjobb ebben az ételben? Hogy pont akkora, mint egy szelet szalámi, így nagyon vidám és tápláló falatkákat tudsz készíteni gyerekzsúrra vagy uzsonnára. Félbe vágva és mini szendvicsnek is tökéletes. 🙂

Jó sütés-főzést kívánok:

Amy

Csanavarázs

1 hozzászólás a következőhöz: “Álompuha gluténmentes szendvicske muffin formában

  1. Kedves Csanavarázs! Nálunk most lett aktuális a gluténmentes étrend, így keveredtem az oldaladra, ahol nagyon sok jó dolgot találtam. Tudom, hogy ez a bejegyzés már nagyon régi, de hátha olvasod, így megkérdezem: biztos, hogy 90 g kenyérliszthez 7 g szárított élesztő kell? Szeretném kipróbálni, de kicsit összezavarodtam, még kezdő vagyok a gluténmentes sütésben, de valahogy nem stimmel.

Vélemény, hozzászólás?

