A hófödte gluténmentes csokis süti

Sokszor kritizálják azokat a bloggereket, akik mások receptjeit változtatás és engedély nélkül kiteszik a saját blogjukra. Nos, én is egy ilyen borzalmas személy leszek most – a Di Va felhasználó által a Gluténmentes konyha és lisztérzékeny hétköznapok Facebook csoportba kiposztolt rizslisztből készült csokis piskóta receptje ugyanis 20 nap alatt eltűnt a szemem elől (frissítés: itt van eredetiben, de megtalálni szinte lehetetlen).

Mivel azonban szerencsére mindent képernyőfotóval mentek, így Te is megcsinálhatod ezt a süteményt – gluténmentesen, tojásmentesen. Elronthatatlan.

 

Hozzávalók:

  • 1 db tojás vagy 1 adag tojáspótló (én 1 ek lenmaglisztet és 3 ek vizet kevertem össze ehhez a recepthez) 
  • 250 g rizsliszt
  • 250 g cukor
  • 50 g kakaó
  • 250 ml tej
  • 50 g vaj/zsír (én sütőmargarint használtam)
  • 1 csomag sütőpor.

Elkészítés menete:

  1. A tojást habosra verjük a vajjal (a tojáspótlót használva én kézzel/kanállal kevertem össze mindent, mivel gyorsan elkészültem vele, és jó lett az állaga kézzel készítve is).
  2. Adjuk hozzá a cukrot és a kakaót.
  3. Tegyük bele a liszt egy részét, a sütőport, a tej felét.
  4. Végül mehet bene a maradék liszt és tej.
  5. Csomómentesre keverjük, és zsírozott-lisztezett tepsipe vagy sütopapírra öntjük.
  6. 20-30 percig sütjük (nálam 20 perc bőven elég volt).
  7. Utána hagyjuk kihűlni, ezután szeleteljük és porcukorral meghintjük.

Jó étvágyat hozzá!

Amy

Csanavarázs

Kép forrása: https://csanavarazs.files.wordpress.com/2015/01/93c0d-6a0105358de86f970b0105364d59c2970b-pi.jpg

Vélemény, hozzászólás?

